martedì 12 febbraio 2013

Europianizimi dhe albanesità në luftën për pavarësi


Vincenzino Ducas Angeli Vaccaro
S'ka dyshim se një popull, të tilla si shqipe, të cilit trashëgimia shpirtërore, i trashëguar nga etërit e lashtë dhe ia poshtë për brezat vëmendshëm dhe proaktive, u përqëndrua në liri dhe që, pasi edhe pas ngjarjet pikëllueshme që çuan në flukset e pakontrolluara migratore, ka ruajtur me zell, nuk janë në gjendje që të mos i jap formë, megjithëse atdheun e komod, i fortë, i pathyeshëm dhe ndjenjë stërgjyshore. Nëse pasiguri dhe errësira fluturonte mbi origjinën e saj, historia është e pasur, si ajo e Spartes dhe Romës, ngjarjet e saj luftarak. Greqia ishte ende në modë, kur maqedonase Eagle shtyu fluturimin e tij - siç shkruan ai Scrubs mia shokët - ricovrendo toka e krahët e saj. Këta njerëz, me kurajo të papërshkrueshme, sfidoi krenarinë e pushtetit romak, ndërsa fushat nën rrënojat e Epirit tymosur humbjen e hidhur. Fitoi, por nuk zbutem, vetëm Shqipëria mbeti vasalë të lirë në mes të popujve të Amerikës Latine dhe organizimin komplekse kur një luzmë e turqve Transmetuar nga territoret e Azisë dhe shterpe hënë tundnin Kupola e Shën Sofisë në Konstandinopojë kërcënuar krishterimin, shpirti i madh i Giorgio Castriota Skënderbeu mbajti habitur botën. Por historia nuk përfundon këtu luftarak të kësaj krenar dhe papërkulur, pavarësisht nga tirania dhe spërkatur me tirani. Tokë në ushtri, të tilla si Italia dhe Greqia, shqiptarët, përveç shërohet një vend të mirë, para-vendosur rendin shoqëror, dha, me indiferencën e skajshme, një kontribut i fortë në të gjitha ngjarjet që u zhvilluan për arritjen e lirisë dhe Pavarësia nga shtetësisë tiranik të ndryshme. Në Itali, për të mësuar, por jo të urtë sovverchierie e feudal laik dhe kishtare, ata u bënë aktorë në të gjitha përmbysjeve vepron për të ndryshuar strukturën shoqërore stërgjyshore, concretando me iniciativat brohorisnin dhe rezultatet, aspiratat e vjetra. Përcaktues ishin në epokën e Iluminizmit, duke i dhënë më të mirë për veten e tyre në lindjen e Republikës napolitan, antònima of detyrojnë Noblese dhe virgjëreshat e zjarrit dhe ku Pasquale Baffi sofiota mbajtur postin e ministrit. Dhe të shtrirë në shkretimit ndenjur në të cilën Calabria adagiavano, gërryjtem nga goja dhe gjak nga vampirism e shqiptarëve feudalizmit të përziera doli, me dinjitet të dëshmuar, në popujt indigjene dhe krijimi i Kolegjit Italo shqipe sjellë prestigjin dhe nderin për njerka e tokës, duke theksuar se procesi i shoqërizimin ka luajtur dhe e udhëhequr nga një rrethi të vogël, por të ndërgjegjshëm lokal, ku vlerat dhe modelet kulturore që mbizotërojnë në komunitetet ishin ato në të cilat klasa në pushtet ishte e njohur. Tradita ishte attualizata në forma të reja dhe më moderne të qytetërimit dhe kostum, por të vazhdueshme, si dhe vlerës së identitetit etnik, si sublimated. Kur Bourbon tirani refuzoi të Kushtetutës, i dha forcë, revolucioni shpërtheu në Kalabri Citra dhe drita ishte e shqiptarët italianë. Domenico si dhe Raffaele Mauro Domenico Damis, dhe Angelo Grancesco Krispi, Paqes, të tjerët dhe shumë Placco, të cilët janë të përfaqësojnë dhe vëllezërit e tjera të gjakut, në fund të 1860 erdhi në Napoli, dekretoi jozyrtarisht bashkimin e Italisë . Në atë moment, pas betejës historike të Volturno, Garibaldi me falënderim publik kështu që ai u kthye në General arbereshe: "Bravo Damis, shqiptarët tuaja kanë luftuar si luanë." (G. Garibaldi në kujtesën faqen autobigrafiche 191). Por jo vetëm në revolucionet marciale shquar dhe sopraelevarono, por edhe në filozofi, ku Camillo Vaccaro, një nga etërit e positvismo italiane, dhe Vincenzo Stratigò poet dhe ushtar, shprehur, me doktrinën e sublime, parimet themelore të unitetit dhe qytetërim e njerëzve.
Kur kthetrat e Rusisë fuqishme, Serbia dilaniatori grekët, përmes hartimin e saj pengohet nga pan-sllave ambiciet imperialiste të pavarësisë së Shqipërisë, e fortë u ngrit zërin e shqiptarëve pathyeshëm në Itali, nëpërmjet Damis, Krispi, Schiro, De Rada dhe bëri jehonë nëpër vesh për botën se toka e Shqiponjave rimori veten dhe dovutale dinjitet. Kjo është gjeniu i kësaj race fisnike: gjetjen dhe riemmergersi në historinë e saj dhe origjina e saj.
Në tremujorin e parë të shekullit të nëntëmbëdhjetë, hija e këtij populli bujare, dukej madhështor dhe shpëtoi Greqinë nga kthetrat e Selleide Eagle. Bota ishte hera e dytë tregojnë një Leonidhën dytë dhe arkivoli Shqiptare Marco Bocari ishte thirrja e të gjithë tokën bujare.
Bajroni, princi i poetëve modernë, u shfaq në ato brigjet dhe ode e tij dërgoi një luftëtar rrëqethje që duket të zgjojë gjeniale e vjetër të shqiptarëve: " .? Fierce janë fëmijët e Shqipërisë Kush është armik që ai pa ata shpëtuar Kush mbështetur pikëpamjen e tyre të vdekjes? Tamburgi! Tamburgi!, dhe lufta e tyre qajnë, të cilit gjëmim poshtë si përrenj, fluturojnë si shqiponja, screeching si rrufe. "
Dhe në qoftë se politika mizore e Metternich-ut donin të shihnin mbytur revolucionin grek, duke vlerësuar atë si shqetësuese e legjitimitetit, Miaulli me anijet greke që mbahen në lidhje me flotën turke, Theodore kreu i Kolkotronis fierissimi malor Maniots dhe Bocari me Sulioti e Epirit dhe i Acarcania, bërë steril ato synimet e pakënaqur. Por gjaku u zier në venat e shqiptarëve të Italisë, duke i bërë ata shkaku i arvaniti vëllezërve, nëpërmjet shoqatave masonike, ato zgjojë ndërgjegjen e qytetërimit të përbashkët të krishterë. Frankmasoneria arbereshe gjithmonë fraternizzante me anglisht, ai e bëri të sigurt se bankierët dhe investitorët do të hapë kredi për rebelët. Kjo ndihmë e ndërsjellë atteggiameno manifestohet vetëm për shkak të ekzistencës së një traditë të madhe intelektuale të arbeshe vërteton mundësinë reale që njeriu ka të rritet edhe në momentet më të trishtuara në historinë e saj. Një popull, pra, që ka zhvilluar gjatë shekujve një qytetërim ideale e vendosur atë në kontekstin e "civilizimit modern" në Europë, është i lidhur edhe me një tjetër "Evropë", diferencuar për përmbajtjen e saj etike dhe kulturore nga çdo klasifikimi tjetër sociologjike , të tilla që kushtet aktuale historike të fenomenologjisë saj të veçantë, si pikat e jashtëzakonshme politikës sociogenetica. Diasporat prishin shoqëritë dhe qëndron në një mjerimi të madh se kontabilitetit dhe statistikat. Shqiptarët kanë mbijetuar katastrofë ri-vlerësimin e tyre pa histori confining atë brenda mureve të mbyllura të horizontit ku syri është teorik, i pafuqishëm dhe të shkurtër-kthjellët, por në të vërtetë jetojnë në botën e vërtetë në të cilën është e mishëruar universalitetit jetën shpirtërore të njeriut.

Nessun commento:

Posta un commento